My Girl : Episode 3


Pada keesokan harinya, Seung-ri bangun pada pukul 12 tengah hari. Huh, itulah akibatnya kalau tak set alarm dalam phone. Buat apa beli iPhone 4 tapi tak guna untuk set alarm? Membazir betul. Seung-ri berjalan ke ruang tamu. Dia terkejut apabila melihat kaki yang tersarung dengan socks warna kelabu. Dia mendekati kaki orang tersebut. Rupa-rupanya itu kaki GD. Mesti GD balik lambat sebab tidur kat sofa ruang tamu. Selalunya tidur kat dalam bilik dia yang penuh dengan gambar artis perempuan yang diminatinya. Kata setia pada yang satu, tapi tetap suka yang lain juga! Seung-ri memandang muka GD. Dia sudah tidak sabar untuk melancarkan serangan jelouskan GD. Harap-harap Dae-sung dapat cari perempuan yang lebih cantik dari Min-young!


TOP : Buat apa tenung muka GD lama-lama?


Seung-ri : Hyung! Terkejut saya.


TOP : Hehe.


Seung-ri : Hyung balik pukul berapa semalam?


TOP : Pukul 9.45 malam gitu. Kenapa?


Seung-ri : Tanya je. GD balik pukul berapa semalam?


TOP : Dia yang paling lambat balik. Dia balik pukul 10.30 malam.


Seung-ri : Lambatnya balik.


TOP : Biarlah dia.


Seung-ri : Muka handsome, tapi socks kelabu dia ni bau busuk!


TOP : Hahaha :] Belum basuh lah tu.


Seung-ri : Semua socks dia tak basuh. Haha.


Seung-ri ketawa sambil berjalan ke arah bilik Dae-sung. Dia menjerit beberapa kali nama Dae-sung tetapi tiada siapa yang menyahut jeritannya. Dia membuka pintu bilik Dae-sung lalu melihat ke dalam. Dae-sung tak ada? Peliknya~ Dia pergi mana tengah hari ni? Jumpa girlfriend dia kot. Tapi kenapa tak inform? Hish, dia ingat orang suka cari dia macam orang paparazi hilang? Perasaan betul -,-


Seung-ri : Hyung, ada nampak Dae-sung tak?


TOP : Pagi tadi dia cakap dia pergi kafe Coffee Prince sekejap. Dia kata nak cari girlfriend untuk kawan dia.


Seung-ri : Hah? Betul? Ish, kenapa tak cakap awal-awal? Apa lah hyung ni!


TOP : Salahkan kita pulak. Aegyo ~


Seung-ri mengambil tuala birunya lalu masuk ke dalam bilik mandi. Dia mandi dengan laju dan siap dalam masa 5 minit saja. Nampak sangat mandi renjis-renjis je. Nasib baik sembur perfume banyak-banyak. Boleh cover sikit bau badan tu, huhu ;]


Sampai saja di Coffee Prince, Seung-ri memanjangkan lehernya mencari Dae-sung. Tak sampai beberapa minit, dia sudah jumpa kelibat Dae-sung bersama seorang perempuan yang tidak dikenalinya. Seung-ri menghampiri mereka..


Seung-ri : Hye, hyung!


Dae-sung : Ohh, duduk sini.


Seung-ri : Hyung, ni siapa?

Dae-sung : Salah seorang calon girlfriend samaran awak lah. Penat tau hyung tolong carikan.



Seung-ri : Ish, saya tak sukalah dengan perempuan ni. Saya nak perempuan cantik yang dapat membuat GD jelous. Bukan untuk jadi girlfriend samaran je!


Dae-sung : Ohh, hyung hampir terlupa pasal tu. Hehe, sorry.


Seung-ri : Tak apa lah hyung, biar saya cari sendiri perempuannya.


Dae-sung : Cakaplah awal-awal. Takada lah hyung terseksa carikkan girlfriend untuk Seung-ri. Nanti kalau Ji-young nampak hyung dengan perempuan lain, mampus hyung !


Seung-ri : Haha, ok. Saya balik dulu. Bye~


Seung-ri berjalan keluar dari kafe sambil membebel tentang Dae-sung yang tidak reti menolongnya. Sedang dia asyik membebel, badannya terlanggar sesuatu objek lalu terjatuh. Dia memandang wajah objek tersebut. Tak dapat dibayangkan. Wajah perempuan yang terlanggarnya tadi amat cantik. Mukanya saja dapat menambat hati jejaka di luar sana. Tapu dari segi pakaian, rasa-rasanya perempuan ini dari luar negara. Cepat-cepat Seung-ri bangu lalu membantu perempuan tersebut berdiri.


Seung-ri : Are you alright?


That Girl : I'm fine. Kamsamida.


sanggup tak tengok star king, semata-mata buat fic & fact ni ;]